Hopp til innhold

Et godt arbeidsmiljø – meg og de andre

Det er en god ide å fokusere på å ha det bra på jobben. For vi er der så mye.

Mange klienter kommer til meg med et ønske om å oppnå et personlig mål, som for eksempel å bli røykfri eller redusere vekten. Ofte finner vi ut at vi også snakker om jobben.

For vi tilbringer en stor del av livet på jobben. De menneskene vi omgås med på jobben ser vi ofte mer enn venner og enkelte familemedlemmer. Så det er viktig å ha det bra på jobb.

Min egen erfaring med å ha det bra på jobb består av å:
- unngå baksnakking av andre på og utenfor jobb
- bidra positivt til miljøet, berømme andre
- tåle å ta en feil beslutning
- vise engasjement
- vise integritet
- holde avtaler og være presis
- få unna arbeidsoppgavene og ta det viktigste først

Det kan godt være at det finnes andre gode ting man bør passe på. Saken er i hvert fall at mye dreier seg om mellommenneskelige ting. Om følelser. Vi kan si det dreier seg om meg og de andre - hva gjør jeg?

Hypnoterapi tilbyr mange metoder for å få innsikt i og endre på egne mønstre. Spesielt de tingene som har med følelser å gjøre. Bare det å bli mer bevisste på våre egne følelser om andre mennesker vil i stor grad bidra til at vi kan bestemme oss for hvordan vi ønsker å se på og behandle andre mennesker.

Legg igjen en kommentar